Lapbook, co to takiego?

Czas na coś nowego – kreatywnego! Wprawdzie nie wszyscy z Nas są wybitnymi plastykami, ale my się tak szybko nie zniechęcamy. 🙂 Dziś zaczęliśmy pracę nad lapbookami historycznymi, czyli kolorowymi teczkami informacyjnymi z masą kieszonek, papierowych bramek i różnych innych „wydziwianek”. A wszystko to w nawiązaniu do tematu historycznego, który Nas interesuje.

Praca rozpoczęła się od przygotowania planu pracy ze strony nauczyciela, ale piękna wystawa lapbooków to efekt kreatywności i sumienności uczestników kółka, za co należą się im najszczersze gratulacje! Bez nich, by się nie udało.

Dzięki Anastasii i Hanii (przy pomocy Kasi) mieliśmy więc okazję przenieść się do Starożytnej Grecji, gdzie dowiedzieliśmy się dużo o mitach i bogach greckich; poznaliśmy ich atrybuty i wizerunki, a także mogliśmy pogłówkować przy zagadkach Sfinksa.

Za sprawą Filipa było też dużo graficznych źródeł wiedzy o Sparcie. Tam znalazły się m. in. informacje o umiejscowieniu jej na mapie, etapy życia wojownika spartańskiego, rola kobiet w tymże środowisku oraz bronie i uzbrojenie charakterystyczne dla tego regionu.

W wykonaniu Patryka (przy pomocy Antka) ostatnim przystankiem, nieco smutniejszym, był Auschwitz, a na lapbooku sposób działania obozu, statystyki i sposoby uśmierceń, oś czasu, dotycząca najważniejszych wydarzeń z okresu, gdy Auschwitz działało, a także mapa z punktem umiejscowienia tego ośrodka.